25.4.04

Hampi og Panaji
- en liten sit.rap.

Så har jeg forflyttet meg fra Bangalores ufyselige, fastfoodtilbedende, asfaltjungel av et drømmeland for unge, IT-formue-aspirerende trend-jockeyer. Hva jeg egentlig brukte dagene der til får jeg skrive om ved en annen anledning for nå går sola snart ned over det Arabiske hav og før den tid skal jeg forsøke å finne meg et litt høyereliggende utsiktspunkt slik at jeg i forgrunnen for solnedgangen får Panajis portugisiske trehusbebyggelse badet i varmt lys.

De siste dagene har jeg derimot tilbragt et godt stykke innlands, i Hampis eventyrlandskap der kampestener ligger strødd rundt på et mystisk vis som jeg ikke kan fatte kan forklares ved hjelp av geologi. Det hadde nok ikke innbyggerne i Vijayanagara-riket heller særlig tro på, da de gjorde Hampi til et hellig sted med omtrent like mange templer som kampestener.

Men nå er jeg altså i Goa. På ti dager har jeg med andre ord reist fra et union territory på østkysten til et union territory på vestkysten. Fra fra falmende fransk forfinethet til passé portugisisk prakt. Og til noen av verdens mest forlokkende strender.

Når det gjelder Mr./ Miss Snowman 2004 er jeg flau for å måtte medelde at jeg ikke fikk inn et eneste bidrag! Her gjør jeg alt jeg kan i interaktivitetens navn bare for å bli oversett på det viset... I skammekroken med dere alle sammen!

/haakon/i/panaji/

No comments: