10.4.04

______________________________________________________________


Tabula Rasa
- en liten appell.


Globen Café er oppstått av intet. På en impuls. Helt uten forvarsel dukket hun opp. En virkning som aldri vil kunne spores tilbake til en enkelt årsak. Men nå er hun altså her og det er hva som er viktig. En nyfødt blog. Blanke elektroniske ark som blafrer med det ujevne spenningen så typisk for det hjørnet av verden jeg befinner meg i akkurat nå. Foran meg ligger et ferdig templat - et barn blant mange - som i tiden framover vil streve etter sin egen form. Sitt eget uttrykk.

Det blanke ark har alltid fascinert meg. I den grad at jeg ofte lar det forbli blankt av ærefrykt og redsel for å ødelegge det utilkludrede og jomfuelige. Jeg har angst for å spolere det uendelige potensiale. Herregud, hvor deilig det er å vite at selv jeg kan være opphav til perfeksjon. Derfor gjelder det å ikke forhaste seg... En må velge sine ord med omhu. Og "cellulose skal man ikke kødde med" sier stemmen inni meg med et truende tonefall.

Men så er det slik at selv årgangsvin blir til eddik hvis den står for lenge. La derfor glassene svinge!

Her er mitt manifest. Globen Café skal være en fiaskoens frisone. Her skal det være plass til alt fra det helt banale og hverdagslige til det brennhete og det dagsaktuelle. Og ikke minst (men heller ikke mest) skal det være plass til det utgrublede og sofistikerte. På Globen Cafe er det også plass til deg. Og ikke bare er det plass men hun trenger deg, dine innfall og dine innspill. Jeg setter alltid pris på besøk!

Så velkommen skal du være!

/haakon/i/pondicherry/

No comments: