16.4.04

Tips til tidsfordriv i Bangalore by

Saa har jeg forflyttet meg til Bangalore, men turisttilvaerelsen har blitt en utfordring for meg etter tre daffe uker i Pondy. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal ta meg til her. Jeg har gaatt gatelangs og smugtittet paa trendbevisst ungdom som smugtitter tilbake paa meg. Jeg har vaert paa et museum som stolt viser fram akkurat de samme potteskaarene, gudestatuene, miniatyrmaleriene og vaapnene som de har paa alle andre museer i dette landet. Jeg har studert noen kolosser av noen offentlige bygg. Jeg har hengt og slengt i parken som et annet doegenikt. Og slik gikk foerste dag. Problemet er at jeg har 3 hele dager til i denne byen og er nesten tom for idéer!

Derfor er det godt at Globen Café er interaktiv!

Jeg oppfordrer alle til aa komme med tips om hvordan jeg kan slaa ihjel helgen i Bangalore. Ikke la det lille trivielle faktum at du ikke har vaert her selv sette en stopper for din bidragsyten. Bruk fantasien! Jeg lover aa lytte til raadene jeg faar og aa gi fyldig referat til uka!

(Ellers kan jeg nevne at dette forsaavidt er en gledens dag i og med at ligningsvesenet har bestemt at jeg har betalt alt for mye skatt i aaret som var. Saa glad ble jeg da jeg fikk vite de at jeg feiret med aa kjoepe to skjoennlitteraere boeker og en CD. Kan hende jeg legger ut anmeldelser med tid og stunder).

/haakon/i/bangalore/

No comments: